De Sieppe: open, betrokken en veelzijdig

Op de Sieppe kan heel veel
De Sieppe biedt een open, creatieve en inspirerende leer- en leefomgeving, met aandacht voor ieder kind, iedere leerkracht en iedere ouder.

De Sieppe is de enige openbare basisschool in Groesbeek en directe omgeving. Openbaar betekent voor ons dat kinderen, ouders en leerkrachten vanuit verschillende culturen en visies op mens en maatschappij welkom zijn en dat we elkaar respecteren.

We werken volgens het OGO – ontwikkelingsgericht onderwijsconcept. OGO is een onderwijsvisie waarbij aangesloten wordt bij de belevingswereld van het kind. Het leren gaat makkelijker als je begrijpt waar het over gaat en als je de dingen leert die je ook graag wilt leren.

In de praktijk betekent het dat naast de zaakvakken ook creatieve, culturele, sociale en algemene vaardigheden aan bod komen.

Als u meer wilt lezen over ons OGO-onderwijs, klikt u door naar onze schoolgids of naar de pagina
ons onderwijs-opleidingsschool.

We leren ook buiten de school en halen buiten naar binnen
Onze enthousiaste leerkrachten trekken er regelmatig met hun groep op uit voor lessen in de omgeving.

Het Groesbeekse bos ligt om de hoek, de kleutergroepen wandelen daar iedere donderdagmiddag naartoe om te spelen en leren over de natuur.
We maken diverse en leerzame uitstapjes, bijvoorbeeld naar de fruit- of veeboer, een restaurant of museum. We organiseren kabouterpaden, heksenpaden, reuzenpaden, natuurdetectivedagen, we gaan met groep 8 een dag naar de Klös voor het WOII project enz. enz. Ook buiten de school valt veel te leren.

We halen buiten ook graag naar binnen. Met hulp van ouders, vrijwilligers en professionals krijgen de kinderen bijzondere lessen in onder andere koken, muziek, dans en toneel. Of ze knutselen een mooi kunstwerkje voor een goede doelen markt en ga zo maar door.

Op De Sieppe kan heel veel. Mede dankzij de grote inzet van onze betrokken ouders en vrijwilligers is het mogelijk om hierin onderscheidend te zijn.

SIENN